Chcesz być szczęśliwa? Ciesz się, praktykuj wdzięczność! 🙂

 

Daniel Defoe powiedział, że „wszelkie niezadowolenie z tego, czego nam brak, płynie z braku wdzięczności za to, co posiadamy” i ja zgadzam się z tym w stu procentach. Jeżeli jesteś za coś wdzięczna, to to się pomnaża, a jeśli skupiasz swoją uwagę na tym, czego Ci brakuje, zawsze będziesz miała za mało. To jest naprawdę aż tak proste.

Dlatego też afirmacja, jaką chcę Ci zaproponować na ten miesiąc brzmi:

 

Cieszę się z mojego życia. Jest tak piękne jak majowa wiosna.

 

Wybrałam właśnie ją, żeby skoncentrować Twoją uwagę na wdzięczności. Na czystej, dziecięcej radości. Na docenianiu.

Nasze życie często wcale nie wygląda tak, jak byśmy sobie tego życzyły. Jest w nim dużo zdarzeń, emocji czy ludzi, których nie chcemy lub których się boimy, ale to nie znaczy, że nie ma też rzeczy pięknych, dobrych i motywujących. Ja nie chcę skupiać się na tym, co jest złe, co mi nie wychodzi – wolę czerpać z tego naukę, iść dalej i odnajdywać pozytywne aspekty w danej sytuacji, a Ty?

 

Ale dlaczego akurat wdzięczność?

 

Ano dlatego że bycie wdzięcznym między innymi:

– zwiększa nasze poczucie szczęścia o 25%,

– uczy nas doceniać to, co mamy,

– redukuje stres,

– uczy nas koncentrować uwagę na pozytywnych rzeczach.

 

Brzmi pięknie, więc… gdzie jest haczyk?

 

Haczyka… nie ma. Tak jak wspominałam, to naprawdę jest aż tak proste.

Na początku, co prawda, odczuwanie wdzięczności może wydawać Ci się dość sztuczne. Być może będziesz miała problem, żeby faktycznie znaleźć coś, za coś jesteś wdzięczna i będziesz czuła, że jest to mocno wymuszone. Jednak uwierz mi, to minie. Jak to mówią: praktyka czyni mistrza 🙂 I tutaj to działa tak samo. Im częściej wdzięczność praktykujesz, im więcej znajdujesz powodów do radości, tym płynniej i prawdziwiej będzie Ci to szło.

 

Jak mogę zacząć?

 

Możesz na przekład, budząc się rano, pomyśleć o trzech rzeczach, za które jesteś wdzięczna, i w ten sposób dobrze nastawić się na nadchodzący dzień.

Możesz też wykonać taką sesję wieczorem, przed samym spaniem – jako podsumowanie tego, co się wydarzyło .

Możesz również pobrać sobie darmową kolorowankę, przygotowaną specjalnie dla Ciebie przez Karolę z Namaluj Mi z afirmacją  (klik) i kolorując, powtarzać sobie w myślach lub na głos: „Cieszę się z mojego życia, bo…”, dodając do tego po jednej rzeczy i tak aż do skończenia malowania 🙂

Możesz też w komentarzu pod tym wpisem napisać minimum trzy rzeczy, za które w swoim życiu jesteś wdzięczna 🙂